Розміщення реклами та оголошень на порталі. Тел.: 096 060 3311.
» » Екстрим по-українськи: вагони в українських потягах нагадують камери для тортур

Екстрим по-українськи: вагони в українських потягах нагадують камери для тортур

 
 Вагони в українських потягах нагадують камери для тортур
У цю неймовірну спеку навіть у купейних вагонах не скрізь працюють кондиціонери чи бодай можна відчинити вікна

Мало не щомісяця Укрзалізниця рапортує про чергове підвищення вартості проїзду у пасажирських потягах. Мовляв, ці перевезення нерентабельні, залізниця зазнає чималих збитків і взагалі вони абсолютно не відповідають ринковим та обґрунтованим тарифам.

Щоправда, водночас сором’язливо забувають нагадати, що поїздки у вітчизняних пасажирських потягах не відповідають також жодним нормам. Ми вже не кажемо про якісь цивілізовані стандарти, які діють у світі.

Коли надворі спека досягає свого максимуму і долає позначку у понад 300 , у вагонах взагалі немає чим дихати.

Від цього потерпають навіть цілком здорові люди. Для пасажирів з серцевими проблемами чи хворобами дихання такі поїздки – взагалі випробування.

Благо, якщо у купе відчиняється вікно. Але на практиці вони переважно міцно забиті і відкрити їх неможливо (хіба що розбити скло).

 - Довелося діставатися до Чернівців у так званому фірмовому потязі Одеса-Чернівці (цей потяг належить до Одеської залізниці, але схожа ситуація в усіх вагонах України, - авт.). Спека була неймовірною і у вагоні взагалі не було чим дихати, - розповідає наша читачка Юлія Семенівна. – У купе вікно не відчинялося, а кондиціонер взагалі не працював. Коли звернулися до провідника, він лише розвів руками і заявив, що кондиціонер, мовляв, поламаний. Тому нічим не може допомогти. Каже, виходьте в коридор, там вікна відчинені і можна рятуватися від спеки.

Тобто за чималу вартість проїзду пасажири вимушені обливатися десятьма потами, щоб дістатися курорту чи повернутися звідти. І така ситуація непоодинока.

Хоча часто кондиціонери не працюють не з вини провідника. Ще на стадії підготовки та ремонту рухомого складу кондиціонерів часто немає, їх не заправляють або взагалі не ремонтують. І випускають такі вагони на лінію.

Але від цього чималого дискомфорту ціна на проїзд не зменшується. Навпаки, у розпал сезону вона лише зростає.

Хоч насправді законодавство захищає права пасажирів. І вони повинні вимагати, щоб у вагоні була комфортна температура.

У купейному вагоні та вагоні класу «люкс» температура не має перевищувати 26 градусів. А у «плацкарті» повинна працювати вентиляція.

Щоб дізнатися температуру у вагоні, можна скористатися термометром, який має висіти там.

Згідно із додатком №6 «Правил перевезення пасажирів, багажу, вантажобагажу та пошти залізничним транспортом України», у всіх вагонах класу «купе» та «люкс» кондиціонування є базовою послугою (тобто, обов’язковою). У регіональних експресах кондиціонер має бути встановлений лише в першому класі. В плацкартних вагонах обов’язково має працювати вентиляція.

Є також інші норми, які регламентують температурний режим у транспорті, зокрема на залізниці.

Відповідно до Державних санітарних правил, «вентиляція, а у вагонах із кондиціонуванням — кондиціонери повинні бути ввімкнуті влітку за 30 хвилин до посадки пасажирів у вагон; узимку вмикають тільки вентиляцію».

Інше «на шляху прямування, а також під час подачі поїзда для посадки в зимовий час, перехідний період температура повітря у вагонах усіх типів повинна бути на рівні +20° +/-2° , а влітку +24° +/-2° (тільки у вагонах, де є кондиціонери)».

Звідси і випливає досить комфортна температура 26 градусів.

Якщо температура у вагоні подолала критичну 26 градусів, то потрібно писати скаргу начальнику потяга та вимагати, аби вас перевели у потяг із кондиціонуванням.

Згодом повідомити про це на «гарячу лінію» Укрзалізниці. Але треба визнати, що від такого звернення у вагоні температура не знизиться.

Як визнали у прес-службі Львівської залізниці, не у всіх вагонах, які підготували до сезону, є кондиціонування. Лише третина обладнана кондиціонерами.

 - До літніх перевезень Львівська залізниця підготувала 600 вагонів різного класу. З яких 211 обладнані кондиціонерами. Але мусимо розуміти. що 98% рухомого складу давно відслужили свій граничний термін, - каже співробітник прес-служби Львівської залізниці Юлія Грабова. – Через зношеність вагонів вони можуть ламатися в дорозі і відремонтувати їх на ходу немає жодної можливості. Тому потрібно доправити такий вагон у депо. Скарги на непрацюючі кондиціонери надходять, але не часто. Якби оновили склад, то таких проблем би не було.

Окрім того, щоб кондиціонер нормально працював, потрібно щоб вагон був герметично зачинений. Тобто, каже вона, усі купейні вагони забезпечені кондиціонерами. Але водночас там просять, щоб не нищили майно та не вибивали вікна вагонів. Якщо ж є якісь проблеми, то потрібно писати скарги та повідомляти на «гарячі лінії».

Щодо плацкартних вагонів, то в них кондиціонери взагалі не передбачені. Там має бути лише вентиляція.

Олесь ЗАДНІСТРОВСЬКИЙ

 

скачать dle 11.3
ІНШІ НОВИНИ

Коментарі

Додати коментар
Ваше Ім'я:
Ваш E-Mail:

Введіть код:
Погода
Погода в Ужгороді

вологість:

тиск:

вітер:


«    Листопад 2017    »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930